Poranek
Zajęcia w czasie przeznaczonym na realizację treści podstawy programowej
Zabawy i obserwacje w ogrodzie.
Zajęcia popołudniowe
Opracowano na podstawie „Management w przedszkolu”, Listopad 2009
Czas od – do | Aktywność dzieci |
6.30 – 7.20 | Pełnienie dziecięcych dyżurów, zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela, przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi. |
7.20 – 8.20 | Dowolne zabawy podejmowane przez dzieci |
8.20 – 8.30 | Zabawa ruchowa |
8.30 – 9.00 | Przygotowanie do śniadania, śniadanie |
9.00 – 9.20 | Zajęcia dydaktyczne w sali lub w ogrodzie |
9.20 – 11.10 | Pobyt w ogrodzie, czynności samoobsługowe w szatni (ubieranie się i rozbieranie), spacery i wycieczki |
11.10 – 11.20 | Zabawa ruchowa |
11.20 – 12.00 | Przygotowanie do obiadu, obiad, czynności samoobsługowe, mycie zębów |
12.00 – 12.20 | Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela |
12.20 – 14.15 | Odpoczynek poobiedni – słuchanie muzyki lub bajek, czynności samoobsługowe (rozbieranie się i ubieranie, toaleta) |
14.15 – 14.25 | Zabawa ruchowa |
14.25 – 14.45 | Podwieczorek |
14.45 – 17.00 | Swobodna zabawa w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie, zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela, rozchodzenie się dzieci do domów. |
Poranek
Zajęcia edukacyjne
Zadania ujmowane są w kategoriach rozwojowo – dydaktycznych jako
Zabawy i obserwacje w ogrodzie.
Zajęcia popołudniowe
Opracowano na podstawie „Management w przedszkolu”, Listopad 200
Czas od – do | Aktywność dzieci |
6.30 – 7.20 | Pełnienie dziecięcych dyżurów, zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela, przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi. |
7.20 – 8.20 | Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci |
8.20 – 8.30 | Ćwiczenia poranne |
8.30 – 9.00 | Przygotowanie do śniadania, śniadanie |
9.00 – 9.40 | Zajęcia dydaktyczne w sali lub w ogrodzie |
9.40 – 11.10 | Pobyt w ogrodzie, czynności samoobsługowe w szatni (ubieranie się i rozbieranie), spacery i wycieczki |
11.10 – 11.20 | Zabawa ruchowa |
11.20 – 11.50 | Przygotowanie do obiadu , obiad, czynności samoobsługowe, mycie zębów |
11.50 – 12.20 | Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela |
12.20 – 14.00 | Zabawy w kącikach zainteresowań, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci |
14.00 – 14.15 | Zabawa ruchowa |
14.15 – 14.45 | Podwieczorek |
14.45 – 17.00 | Swobodna zabawa w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie, zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela, rozchodzenie się dzieci do domów. |